Ochrana podvozku XCP Rust Blocker

Orange-Rust-Protection-xcp-can 2_1Je XCP Rust Blocker vhodný na ochranu podvozku?
Rozhodně. XCP obsahuje inhibitory koroze, které blokují již vzniklou korozi. XCP po nastříkání proniká až na zdravý kov, který penetruje a chrání. O proti konvenčním, „trvalým” nástřikům podvozku vytvoří XCP pružný film, který lépe odolává odletujícím kamínkům. XCP se neloupe, neztvrdne  a hlavně, pod jeho vrstvou plech nerezne. XCP je založeno na organických olejnatých sloučeninách. 

Myslet si totiž, že po ošetření podvozku konvenčními nátěry mám vystaráno, je krutý omyl. Jednak aplikace takových ochran stojí od 8 do 15 tisíc korun, protože je časově náročná, vytváří i dlouho po zaschnutí nepříjemný zápach, ale hlavně - někdy už po jedno roce detailním zkoumáním podvozkových částí zjistíte, že auto stejně rezne a barva se loupe. Po dvou, třech letech pak musíte celý proces opakovat.
 
V galerii vidíte, co udělají klasické nástřiky podvozku po jednom roce.
 
Pokud budu aplikovat XCP Rust Blocker na podvozek auta, musím chránit elektrické, gumové a plastové díly?
Nemusíte zakrývat nic. XCP se dobře snáší s umělými hmotami, gumou a z elektrických kontaktů vytěsňuje vodu. Pokud XCP Rust Blocker nastříkáte někam, kde by vám jeho nahnědlý film vadil, stačí před zaschnutím rozleštit. Funguje jako ochranný vosk na karoserii. Pokud chcete ošetřit pohledové díly, stačí XCP rozetřít do tenčího filmu a/nebo použít XCP Rust Blocker Clear Coat.
 
Není lepší na podvozek použít trvalé a klasické voskové nátěry?
Ano, ale to platí pouze u nových aut, která nebyla v zimním provozu. Zkušenosti hovoří o tom, že ani pevné voskové nátěry korozi nezastaví a pod jejich vrstvou plechy dál reznou. Obsáhlé diskuze na toto téma najdete v různých detailingových fórech. Například klasické vosky do dutin časem zvětrávají a nedrží na svém místě. Ve srovnávacím testu s XCP Rust Blocker vosk neobstál.
 
Jak dlouho XCP na podvozku vydrží?
Při prvotním důkladném a opakovaném ošetření vydrží vrstva XCP bez problému rok. Přesněji řečeno: na hodně zatížených místech, kde tryská od kol voda a špína 4–5 měsíců, na krytých místech 12 měsíců i déle. Pokud jsou však ošetřená místa chráněna před proudy vody, je výdrž mnohaletá a v uzavřených dutinách minimálně 5 let.
 
Jediné, co způsobuje úbytek ochranné vrstvy, je voda vytlačená od kol. K samovolnému úbytku vrstvy XCP Rust Blocker nedochází. Při opakovaném ošetření spodku stačí jednou ročně doplnit ochrannou vrstvu. Na auto střední třídy pak stačí 500 ml při použití kompresoru. Po několika týdnech od aplikace má XCP konzistenci měkké smůly a ke ztrátám takto vyzrálého povrchu dochází jen velmi pozvolna.
 
Ideální nástřik XCP Rust Blocker na otevřené plochy - podvozky:
- očištěný povrch
- venkovní teplota cca 15–20 °C
- důkladné proschnutí po aplikaci
- po prvním nástřiku zopakovat po 6 měsících na zatížených místech, následně doplnit vrstvu 1x za rok
- doporučuje se aplikovat před zimou a na jaře po odmytí solných nánosů.
 
Při použití na silněji zrezavělý povrch po pár měsících volnější rezavé částí odpadnou. Prostředek se do porézních vrstev vstřebá a pevný podklad zůstává chráněn. Doporučujeme po půl roce nástřik původně zkorodovaných částí opakovat.
 
Kolik XCP potřebuji na jeden nástřik?
Na ošetření podvozku potřebujete 0,5 až 1 litr XCP Rust Blocker. To znamená, v případě pětilitrového balení, náklady cca 300 až 600 Kč. Nejekonomičtější varianta jsou pětilitrové náplně.  
 
Na fotografii vidíte certifikovaný test ASTM B117. Ocelové plechy byly vystaveny permanentnímu působení 5% solného roztoku po nepřetržitou dobu 432 hodin! XCP nedalo korozi šanci. Konkurence to vzdala už po 48 hodinách. Zprávu z testu, určeného po letecký a kosmický průmysl, si můžete v originále stáhnout zde.
xcp_test.aero
 
Slibovat vám, že stačí jednou ošetřit a máte vystaráno, by byla lež. Takto to nefunguje. Jedná o ztrátovou ochranu, která je však v této kategorii ochran kovů v případě XCP asi nejúčinnější jakou seženete. Je to podobné jako při ošetřování laku karoserie, který také, aby byl účinný, musíte obnovovat. A podívejte se na ceny takových dočasných přípravků na lak - za relativně malé balení zaplatíte i tisícikoruny. Přitom stačí použít XCP Rust Blocker Clear Coat a plochu rozleštit ;-) Samozřejmě, nechceme konkurovat drahým karnaubským voskům nebo keramické ochranně laku. Ale i tady platí, že je potřeba uvažovat hlavou, tedy jaký přípravek na co použít.
 
Jak XCP Rust Blocker aplikovat na podvozek?
Aplikace je nejlepší tlaková klasickou stříkací pistolí na barvu. Dává vyšší tlak a jemnější rozptyl než pistole na spodky. Při nanesení by se vrstva XCP měla slít, aby po zaschnutí mohla vytvořit pružný ochranný film. Asi nejefektivnější metoda, a nejpracnější, je po očištění dílů, které chceme ošetřit, nastříkat jednu vrstvu a tam, kde to lze ji „vmasírovat” do ošetřovaného podkladu. Po zavadnutí pak aplikovat další vrstvu. V každém případě nechte zaschnout co možná nejdéle. XCP můžete také natírat nebo v něm kovové součástky máčet.

Jak vypadá podvozek auta pravidelně ošetřovaný XCP Rust Blocker?
Takto!

 podvozek_xcp

Zpět do obchodu