Pokud máte unikátní kód pro slevu, zadejte jej při objednávce (krok 3. Informace o vás) a po odeslání objednávky vyčkejte na potvrzení nové ceny s uvedenou slevou.

Test XCP - ochrana RC modelů

enoze_snih_start_1

RB-CLEAR-COAT_Can-and-Trigger-778x1024XCP Protection Česká republika momentálně provádí první vlastní test XCP Rust Blocker Clear Coat a XCP Rust Blocker (original) při použití na ochranu RC modelů, které jezdí ve vlhkém a mokrém prostředí. 

Na ochranu mechaniky a především elektroniky u RC modelů jsou kladeny mimořádné nároky. Radiově ovládaná auta jsou dnes především s dominantním elektrickým pohonem. Ve velké oblibě jsou především buggy-truggy-monster trucky a tzv. expediční modely. Za takové pořádné auto v měřítku 1:12, 1:10, 1:8 či dokonce 1:5 utrácí nadšenci do RC ježdění desetitisícové částky. Majitelé RC modelů taková auta rádi prohání v těžkém terénu plném bahna, sněhu a vody. Elektronika modelů (i mechanika) tedy potřebuje silnou ochranu proti vodě a korozi. 

Zatím jsme vyzkoušeli aplikovat XCP Clear Coat na vnitřek monster trucku. XCP Clear Coat má minimální lepivost. Vystříkali jsme celý vnitřek, otevřeli krabičku s přijímačem a ESC (řídící elektronika) a pořádně ošetřili elektronickou desku, stejně jako elektronickou desku motoru. Zde totiž hrozí také elektrochemická koroze či galvanická koroze, na níž je XCP přeborník a chrání proti ní jako jeden z mála podobných prostředků na trhu. Hřídele, poloosy, uložení kol a tlumiče byly ještě před tím prostříkány multifunkčním XCP One (pozor - známé WD-40 je agresivní a při dlouhodobém působení narušuje umělé hmoty, to vše při výrazně kratší výdrži).

Po asi hodinové jízdě v jednom lednovém dni byl vnitřek auta plný špíny a vlhkosti. Auto jsme očistili štětcem a vodou s autošamponem včetně vnitřních částí, motoru a mechaniky. Záměrně ne nijak pečlivě, abychom zjistili, zda vrstva XCP usnadňuje čištění. Auto po té zběžně vysušili fénem a nechali vyschnout.

 

Fotogalerie: 1) testovaný RC model, 2) vnitřek auta po nástřiku XCP Rust Blocker Clear Coat, 3 a 4) detail po nástřiku, 5 a 6) stav po cca hodinovém ježdění, 7) po omytí vodou s autošamponem a vysušení.

 
Po prvním malém testu jsme zaznamenali:

  • relativně malá spotřeba XCP Rust Blocker Clear Coat, celý sprej vydrží až na několik desítek použití
  • snadnější odstranění nečistot
  • i po umytí stále patrná přítomnost Clear Coatu
  • jednoznačně viditelná stálost naneseného XCP One např. v kloubech, pro běžnou údržbu se velmi dobře osvědčil
  • po zaschnutí po mokré očistě, resp. po kontrole po několika dnech jsme nikde neznamenali stopy koroze, což bývá typické např. pro hlavy šroubů už po jednom průjezdu hlubokou louží
  • silnější nástřik je velmi mírně lepkavý

 

V testu budeme dále pokračovat a zkoumat i použití XCP Rust Blocker (original). Ten je výrazně hutnější, s maximální mírou ochrany, ale také lepivější. Nicméně jsme zjistili, že po delší době zaschnutí a zvláště v chladném počasí nelepí. 

xcp_zaschnuti_sroub 

Ani silnější vrstva XCP Rust Blocker (original) po důkladném zaschnutí v chladném počasí nelepí. Po půl roce jsou ošetřené šrouby zcela čisté.
Otisk prstu uprostřed fotografie byl vytvořen až větším tlakem.

 

Výhodou vlastně všech produktů XCP je vytlačování vlhkosti, velmi účinné protikorozní vlastnosti, neutralizace již stávající koroze (obojí v maximální míře u oranžového Rust Blocker original), velký rozliv a vzlínavost, vhodnost pro ošetření elektrických kontaktů a elektroniky, nekompromisní izolační vlastnosti, absolutní snášenlivost s umělými hmotami, dlouhotrvající efekt ochranného vosku bez lepkavých vlastností například na karosérii při rozleštěni zachlého prostředku (fialový Rust Blocker Clear Coat není třeba rozlešťovat).

xcp_mazda3

Rozleštěné XCP na karoserii cca 7 měsíců po aplikaci stále funguje. Této funkce je možné dosáhnout nástřikem XCP Rust Blocker nebo XCP Lubricate & Protect a následném řádném zaschnutí a rozleštěním ztuhlé vrstvy. Poté zbarvení a hlavně jakákoliv lepivost zcela zmizí, hydrofobní vlastnosti zůstávají i po opakovaném projetí myčkou. Několikrát jsme tento postup vyzkoušeli. Na jaro chystáme test ve srovnání s klasickými vosky. Pokud se naše předpoklady potvrdí, stává se z XCP naprostý univerzál a nepotřebujete už žádné vosky.



mercedes_xcp_lak1

Pokud XCP Rust Blocker original na karoserii nastříkáte, necháte zaschnout a nerozleštíte, nalepí se na vrstvu prostředku prach. Ochrana je maximální, ale vizuální efekt poněkud horší. Tato fotografie byla pořízena cca 4 měsíce po aplikaci. Dolů to nešlo ani horkou vapkou na dva pokusy, nástřik přežil bez úhony také myčku. Vrstvu XCP odstraníte odmašťovačem. Všimněte si, že XCP výborně drží také na chromu, který se jeho pomocí dá také krásně vyleštit.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení