Pokud máte unikátní kód pro slevu, zadejte jej při objednávce (krok 3. Informace o vás) a po odeslání objednávky vyčkejte na potvrzení nové ceny s uvedenou slevou.

XCP One: Dokonalé uvolnění

Testovacímu a měřícímu středisku ve Velké Británii byl zadán test: srovnání penetračního (uvolňovacího) výkonu kapalin pro údržbu pro všeobecné použití (multifunkčních sprejů) a následné povolení zrezlého šroubového spojení. Kdo dopadl nejhůře? Ten nejznámější.

spreje_multi_hodnoceni

Byl testován výkon různých produktů a porovnání účinnosti:

  • GT85 
  • PlusGas Formula A
  • Penetrační olej RSC  
  • AC-90
  • PB Pro B'laster
  • Muc-Off MO94  
  • WD-40
  • XCP One
  • XCP Green One 

Účinnost se měří stanovením krouticího momentu potřebného k uvolnění zrezivělého šroubu upevněného do ocelového bloku následně ošetřeného zkušebním produktem.

Test probíhá tak, že do zkušebních bloků z měkké oceli jsou vyřezány závity, které se naplní slanou vodou po dobu 24 hodin. Závit šroubu se šestihrannou hlavou z měkké oceli se ponoří také na 24 hodin do slané vody o stejné koncentraci soli. Po 24 hodinách se šroub se utáhne do ocelového zkušebního bloku na změřený točivý moment. Blok a šroub se poté nechají zaschnout po dobu 48 hodin. 

Stejný objem testovaného produktu se potom nastříká kolem hlavy šroubu a nechá se 7 dní působit. Pak přijde na řadu povolování, kdy se měří krouticí moment potřebný k uvolnění hlavy šroubu z bloku.

 spreje_multi_graf

Získané výsledky po tomto testu jsou přesvědčivé. Uvedené hodnoty jsou pro krouticí moment potřebný k uvolnění zrezivělého šroubu z ocelového zkušebního bloku.

Z výsledků pokusu lze vyčíst, že jak XCP One, tak XCP Green One vykazují výrazné zlepšení uvolnění zarezlého spoje něž jakýkoliv testovaný prostředek. Oproti WD-40 je při použití XCP One potřeba o 50 % menší síla. Zajímavý je odstup ve výkonnosti, kdy většina konkurentů uvolní šroub při síle od 40 do 50 Nm, zatímco při použití WD-40 je potřeba 64,6 Nm.

spreje_multi_tabulka

Dodejme, že uvedených téměř 65 Nm je zhruba poloviční síla, kterou potřebujete k uvolnění zatuhlých šroubů na kola u osobního vozu. A povolení takových šroubů běžným křížovým klíčem, které jsou utaženy na cca 120-130 Nm, je pořádná fuška pro statného chlapa. Při použití XCP One však u zarezlých spojů nepotřebujete 65 Nm, ale stačí vám pouze polovina takové síly - 32 Nm. 

To v praxi znamená, že použití XCP One rozhoduje o tom, zda zarezlé šrouby běžným způsobem povolíte, nebo ne.

sroub_rez

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení